تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

این سایت جهت آموزش و اطلاع رسانی پرورش مرغ گوشتی جهت مرغداران و کارشناسان علوم دامی و دامپزشکان و تولید کنندگان تجهیزات مرغداری گردآوری شده است .


انواع سیستم گرمایشی در سالن های مرغداری


انواع سیستم گرمایشی در سالن های مرغداری

سیستم های گرمایش در مرغداری

سیستم های گرمایش شامل انواع جت هیتر و انواع کوره هوای گرم عمودی و افقی می باشد.

 

  1. جت هیتر برقی
  2. جت هیتر موشکی گاز سوز و گازوئیل سوز و دو گانه سوز و گاز مایع .
  3. کوره هوای گرم

جت هیتر را بر اساس اندازه ، نوع سوخت و موقعیت نصب آن در انواع مختلف جت هیتر گازسوز، گازوئیلی ، دوگانه سوز ، برقی و جت هیتر گاز مایع دسته بندی میکنند.

سیستم گرمایش Jet Heater

مشخصات فنی سیستم گرمایش مرغداری

استفاده از سیستم های گرمایشی جدید در مرغداری باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه های تولید می شود . یکی از روش های مناسب تامین گرمای مورد نیاز مرغداری ها سیستم گرمایشی جت هیتر می باشد . با استفاده از سیستم های گرمایشی و کنترل دمای سالن های مرغداری، شرایط مناسب پرورش در تمامی فصول سال فراهم می شود.

جت هیتر جهت استفاده مرغداری در مدل های گاز سوز، گازوئیل سوز و دوگانه سوز ارائه می گردند .

جت هیتر :

جت هیتر نوعی بخاری صنعتی است که در مدل های مختلف ساخته میشود . از مهمترین ویژگی های مثبت این نوع بخاریها میتوان به راندمان بالا در ایجاد حرارت ، نصب ساده و آسان و مصرف مناسب و بهینه سوخت در آنها اشاره کرد.

جت هیتر گازسوز:

سوخت مصرفی این نوع جت هیترها گاز شهری است .. نوع بدون دودکش این جت هیتر در مقایسه با انواع جت هیتر گازوئیلی آلودگی کمتری ایجاد میکند. جت هیتر های گازی بدون دودکش یکی از پر مصرف ترین و اصلی ترین بخاری ها در سالن های مرغداری می باشند. این نوع جت هیترها در مرغداری های گوشتی از هفته دوم تا زمان کشتار مورد استفاده قرار میگرند. علت اصلی استفاده از این نوع جت هیترها در مرغداری ، راندمان بسیار بالا و تقریبا کامل (100 درصدی) آنها می باشد و اینکه همیشه در سالن های مرغداری سیستم تهویه و سیرکوله هوا فعال است.

جت هیتر گاز مایع:

جت هیترهای گازسوز در دو مدل ساخته میشوند که در نوع اول جت هیتر با گاز شهری و در نوع دوم جت هیتر با گاز مایع تغذیه میشود. جت هیترهایی که با گاز شهری گرما تولید میکنند در ظرفیت های مختلفی ساخته میشوند. اما جت هیترهایی که از طریق گاز مایع حرارت ایجاد مینمایند در توان های پایین و ابعاد کوچکتر تولید میشوند. در واقع کاربرد و مزیت اصلی جت هیترهای گاز مایع قابیلت حمل آسان و پرتابل بودن آنها است. زیرا این نوع جت هیترها به سادگی جابجا میشوند. می توان برای گرمایش وسایل نقلیه در زمستان ، سالن ها ، سقف های کشسانی و در صنعت ساختمانی و پروژه های ساخت به منظور خشک کردن مصالح ساختمانی و غیره از آنها استفاده نمود. جت هیترهای گاز مایع علاوه بر مصرف سوخت پایین ، مصرف برق بسیار بهینه ای دارند و در ایجاد گرما راندمان بالایی از خود نشان میدهند. نا گفته نماند که این نوع هیترها بدون دودکش بوده و تمامی گرما را به بیرون پرتاب مینمایند. استفاده از این نوع جت هیترها در مکان هایی که لوله کشی گاز شهری در آنجا در دسترس نیست می تواند بسیار مفید واقع گردد. برای کارکرد جت هیتر گاز مایع کافی است که دستگاه به برق 220 ولت و کپسول گاز مایع گاز LPG) ) وصل نمود و از حرارت مستقیم دستگاه بهره برد.

جت هیتر گازوئیلی و نفتی:

منبع سوخت این نوع جت هیترها گازوئیل و یا نفت سفید میباشد. این نوع جت هیترها نیز در انواع دودکش دار و بدون دودکش ساخته میشوند. بکار گیری جت هیتر گازوئیلی به دلیل ارزان بودن سوخت و در دسترس بودن گازوئیل در بسیاری از صنایع توجیه اقتصادی دارد. استفاده از این نوع جت هیترها در صنایع و مشاغلی که گازی شهری در آن در دسترس نمی باشد توصیه میشود. برخی از نمونه های این جت هیتر مجهز به باک می باشند و از این طریق می توان با ذخیره سوخت در مخزن آنها برای ساعت های طولانی از دستگاه استفاده کرد.

جت هیتر دوگانه سوز:

این نوع جت هیترها علاوه بر گاز شهری با سوخت گازوئیلی نیز میتوانند کار کنند و حرارت ایجاد نمایند. جت هیترهای دوگانه سوز در مقایسه با سایر جت هیترها از قیمت بیشتری برخوردار می باشند. این نوع هیترها نیز در دو مدل اگزوز دار و بدون اگزوز و در ظرفیت های مختلف تولید میشوند.

جت هیتر برقی

 

جت هیتر های برقی مثل سشوارهای صنعتی می باشند و از المنت ها و فن دمنده و سیستم کنترل ولتاژ بهره می گیرند. انرژی این جت هیتر از طریق برق تامین می شود. از خصوصیات جت هیتر های برقی آلاینده نبودن و بی سر و صدا بودن است. با عبور هوا از بین المنت ها گرما وارد سالن می گردد. این جت هیترها در انواع یک فاز و سه فاز در بازار تولید می شود .

  کوره هوای گرم


کوره هوای گرم سایز های بزرگ هیتر های صنعتی هستند که گرمای تولیدی آنها از طریق فن به فضای سالن ها منتقل می شود.

کوره های هوای گرم در انواع عمودی و افقی با توجه به کاربرد آنها ساخته می شوند و با توجه به ظرفیت حرارتی آنها از یک یا دو فن جهت انتقال گرما استفاده می شود.

کوره هوای گرم نوعی از بخاری های صنعتی می باشند که راندمان تولید حرارت در آنها بسیار بالا می باشد.

در این نوع هیترها گرمای تولید شده در اتاقک احتراق به وسیله فن های مکنده به داخل سالن مرغداری منتقل میشود. کوره هوای گرم در مقایسه با بسیاری از سیستم های گرمایشی مزیت های زیادی دارد.

سیستم های گرمایشی کوره هوای گرم معایب بزرگی همچون فضای مورد نیاز برای نصب و راه اندازی ، لوله کشی های متعدد ، سرویس و نگه داری سخت و اشغال فضای زیاد را دارند. همچنین این هیترها با انواع سوخت گازوئیلی و گازی و حتی دوگانه سوز می توانند کار کنند.

کوره هوای گرم در ایجاد حرارت بازدهی بالایی دارد به طوریکه فقط 10 الی 15 درصد پرت حرارتی در این نوع هیترها ممکن میباشد. از دیگر مزیت های این نوع هیترها ، گرمای بسیار پاک ایجاد شده توسط آنها است. چون فرایند گرماگیری در این نوع بخاری ها به طریقی است که دود آن از طریق دودکش دستگاه به بیرون منتقل میشوند.

کوره هوای گرم معایب دیگری نیز دارد در این سیستم های گرمایشی به دلیل کارکرد فن ، میزان گرد و غبار محیط افزایش یابد.

 

نکته مهم :

قبل از خرید هر نوع سیستم گرمایشی حتما با شرکت های سازنده در مورد متراژ و ابعاد سالن مرغداری مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشید و در آینده مجبور به تعویض سیستم گرمایشی سالن نشوید .

 

 

هیچ کاری غیر ممکن نیست فقط باید . . .

  انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 214

مطالب تصادفی

  • نکات مهم و کلیدی در پرورش مرغ گوشتی
  • محصول شماره موبایل مرغداران
  • فرصتی خوب جهت استخدام و کسب درآمد
  • مراحل پرورش مرغ گوشتی
  • بارگیری مرغها جهت ارسال به کشتارگاه در پرورش مرغ گوشتی
  • واکسیناسیون در پرورش مرغ گوشتی
  • جوجه ریزی در پرورش مرغ گوشتی

صنعت مرغداری