تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

این سایت جهت آموزش و اطلاع رسانی پرورش مرغ گوشتی جهت مرغداران و کارشناسان علوم دامی و دامپزشکان و تولید کنندگان تجهیزات مرغداری گردآوری شده است .


سیستم مه پاش


سیستم مه پاش

مه پاش مرغداری :

برای خنک کردن محیط و سالن های مرغداری، سیستم مه پاش پیشنهاد می شود ه این سیستم سبب کاهش دمای مرغداری و کاهش میزان گرد و غبار و بوهای نامطبوع در سالن پرورشی مرغداری می شود. سیستم مه پاش مرغداری شامل پمپ، لوله و اتصالات و نازل مه پاش می باشد.

سیستم مه پاش مرغداری می تواند به جلوگیری از استرس گرمایی در مرغ ها کمک کند. استرس گرمایی یک مشکل رو به رشد در واحدهای طیور است که سیستم های تهویه در گرم ترین روزهای تابستان برای جلوگیری از مرگ و میر مرغ ها، مورد استفاده قرار می گیرد. اما راه هایی برای کاهش خطر استرس گرمایی وجود دارد. دمای زیاد محیط می تواند تاثیر عمده ای بر عملکرد مرغ داشته باشد و منجر به کاهش سرعت رشد یا تولید تخم مرغ و در موارد شدید منجر به مرگ شود. دمای محیط بیشتر از 30 درجه مدام اتفاق می افتد و اگر دمای هوا در محیط پرندگان به این حد برسد، پرندگان در معرض خطر قابل توجه استرس گرما قرار می گیرند و باید با دقت کنترل شوند.

این سیستم را برای کنترل سطح گرد و غبار، آلاینده ها و بو مفید می کند. سیستم مه پاش مرغداری، قادر به پایین آوردن درجه حرارت تا 10 درجه سانتیگراد است، به طور بالقوه 25 درصد مرگ و میر را کاهش می دهد.

در عرض 5 دقیقه، دما از 30 درجه سانتیگراد به 25 درجه کاهش می دهد .

با استفاده از سیستم مه پاش، رطوبت مرغداری افزایش یافته و فضای مطبوع تر و خنک تری برای رشد مرغ ها ایجاد می شود.

نازل ها در سیستم مه پاش مرغداری 20، 30، 40 و 50 میکرون می باشد.
برای از بین بردن ویروس ها و میکروب های موجود در سالن های مرغداری از مواد ضد عفونی کننده استفاده می شود که این امر باعث می شود ترجیحا از نازل های با سایز بزرگتر در سیستم مه پاش مرغداری استفاده شود.

 

 

هیچ کاری غیر ممکن نیست فقط باید . . .

  انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 81

مطالب تصادفی

  • نکات مهم و کلیدی در پرورش مرغ گوشتی
  • محصول شماره موبایل مرغداران
  • فرصتی خوب جهت استخدام و کسب درآمد
  • مراحل پرورش مرغ گوشتی
  • بارگیری مرغها جهت ارسال به کشتارگاه در پرورش مرغ گوشتی
  • واکسیناسیون در پرورش مرغ گوشتی
  • جوجه ریزی در پرورش مرغ گوشتی

صنعت مرغداری